Tuesday, May 14, 2019

Just a second step closer!

Hai. Assalammualaikum.

So, for so long tak update. Here i am bruh!!! Sekarang baru ada masa nak cerita-cerita sebab tengah cuti sem hehhehehehe. Bosan, so kat sini la tempat aku bila aku bosan. Sedikit info pasal aku yang terkini, ofkos la aku sambung belajar en. Masuk poli (nama dirahsiakan :p) baru habis sem 2 dan harini jugak keluar result final exam untuk sem 2. Actly dah keluar dah pon. Hehehhehe :d

So as you know result dah pon keluar and alhamdulillah lah lulus. Tapi sedikit menurun daripada sem lepas punya. Tapi takpe, itu sebagai kekuatan untuk buat yang lebih baik lagi untuk sem yang akan datang. I need to improve myself and my study skills also improve my relationship with Allah. Tapi en sem depan ade subject english, and subject tuh la yang paling aku lemah. Tapi takpelah, susah ke senang ke aku kena hadap jugak. Life goes on beb!!

So the other points is aku ada sorang kawan ni. Aku dengan dia rapat, kawan dari sekolah menengah beb. Satu course dengan aku and satu poli jugak dengan aku, tapi kelas je lain lain. Time sem1 dengan sem2 kitaorang sama bilik hahahhahahaa. Tapi next sem dah tak sama dah, sebab dah start duduk rumah sewa. Aku bagi nama kalsom (bukan nama sebenar)
Cerita dia macam ni, sem lepas si kalsom ni dapat result yang okay okay je lulus. Tapi kawan kawan dia semua dapat result yang tinggi-tinggi sikit dari dia, so dia down la jugak disebabkan result dia tuh. Jadi aku bagi la kata² semangat ape semua kat dia and so on laa. Bila masuk sem2 dia memang study sungguh sungguh. Jujur, sampai aku pon rasa tercabar wehh sebab dia selalu study lagi lagi depan mata aku kot hahahahahhaha aiyo. Tapi takpe, sebab aku faham dia dah nekad dalam diri dia untuk improve diri dia and tingkatkan dia punya pointer untuk sem2 ni, so aku takkan kacau dia kalau time dia study, walaupun aku rasa macam 'ishh jangan la study sangatt :(( aku tak study ape ape pon lagii ' tapi aku buang jauh jauh perasaan yang negative and let her be. But now, apa usaha dia selama ni memang make sense. I'm so impressed dengan result dia sem2 ni. Jauh lebih bagus dari sem lepas. Memang beza gila laa pointer dia. I'm so happy for her weh srs. Sebab dia selalu mengadu kat aku macam macam, apa orang kata pasal dia even her family pon. So now dia dah buktikan dekat semua orang yang dia boleh buat!! I'm good for her. Walaupun results dia lebih tinggi dari aku, it's okay aku jadikan itu sebagai semangat dan kekuatan untuk aku bila naik sem3 nanti.

So now, aku rasa apa yang dia rasa masa sem lepas. Jujur, sedikit rasa kecewa la jugak sebab result aku turun sikit dari sem lepas, tapi bukan kecewa sebab kalsom dapat pointer yang tinggi dari aku eh. Tapi nak kata takde perasaan down terhadap result yang dia dapat tuh takde la. Comfirm ade la jugak rasa tuh, manusia en, normal lah, tapi aku tolak tepi. Taknak fikir sangat. Takut nanti lama lama hubungan jadi renggang pulak hanya disebabkan result je. Ini baru permulaan, langkah kedua la senang cite. Banyak lagi sem yang aku kena hadap. Tapi alhamdulillah lah jugak result aku lulus and boleh sambung ke sem hadapan. Itu pon dah cukup bagi aku. Takpe i admit memang salah aku pon sepanjang sem2 ni, tak belajar sungguh sungguh macam si kalsom. It's okay, I just need to improve my learning skills and the spirit to keep up with the less. Macam aku kata tadi, it's just a second step closer. Keep going. Keep improve. Semoga perasaan-perasaan negative dalam diri aku ni dapat dijauhkan.

So, that's it. Be kind to others and the others will be kind to us :*

Okay. Bye!

No comments:

Post a Comment