Monday, April 22, 2019

Apa khabar dia di sana?

Aku masih menanti khabar tentang engkau,
Apakah namaku masih utuh di hati?
Adakah figuraku masih di fikiran?

Ataukah...

Semua tentang aku, kau telah lupakan?

Jujur, aku masih menunggu.
Coretan cerita yang singkat antara kau dan aku.
Masih lagi segar bermain di benak
Jujur juga, aku masih lagi tertanya
mengapa kau lepaskan aku
kau pergi tanpa alasan

Tak mengapa
Aku ikhlas
sekarang engkau sudah ada pengganti
yang jauh lebih baik daripada aku.
Maafkan aku, aku bukan yang terbaik buat kau
maaf juga, masa ketika itu aku terlalu cepat putus asa
menyesal tak pertahankan hubungan kita
maaf juga, sekian lama kita tidak bertanya khabar,
tetapi aku masih lagi dengan hati yang sama.

Jaga diri.
semoga kita ketemu nanti.

No comments:

Post a Comment