Thursday, June 6, 2019

Raya 2019

Hai. Assalammualaikum :)))

Yang pertama sekali, selamat hari raya maaf zahir dan batin you guys!!  Semoga raya kali ini penuh makna :))

Rn, ada masa terluang sikit. Bila takda menda nak buat, i decide nak update blog ni. Hehehee.

So, raya 2019 ni raya yang kedua tanpa arwah nenek. Rindu. Rasa kurang je bila takde arwah nenek. Lagipon raya kali ni tak semeriah dulu. Duit raya pon dah tak dapat, mengharapkan duit raya daripada abang dengan kakak aku je HAHAHAHAH. So raya kali ni, balik kampung belah abah dekat sabak bernam. Balik hari je. Bila second raya pulak, balik kampung belah ibu dekat nogoghii9. Sempat pergi 2 buah rumah je sebab abang aku nanti malam ada hal. Ingatkan nak pergi kebun tengok buah durian, last last hujan lebat kat situ, so patah balik terus pergi rumah untum beraya.

Sena, bukan itu yang aku nak cerita. Hehehe. Aku nak cerita benda lain sebenarnya.

Okay. Setiap kali raya, aku mesti nangis gila gila. Aku taktau kenapa. Sensitif mungkin orangnya. Raya kali ni, masa nak bermaaf-maaf tuh. Time aku salah ibu dengan abah, tak cakap apa apa pon. Dah nangisss dah. Pastu tambah pulak abang aku jadi batu api kata aku drama la apa laa. So, dekat situ aku tak dapaat nak luahkan rasa&maaf aku kat ibu ànd abah. Tak dapat jugak nak salam abang abang kakak aku semua. Sebab abah rushing nk balik kampung, takut jem. Hm. So, raya kali ni kurang sikit :( aku tak dapat nak minta maaf kat keluarga aku.

So kesempatan dekat sini, aku sebagai anak ibu and abah, nak minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki kalau ada buat salah, terkasar bahasa, bentak bentak bila disuruh, maafkan orang. Walaupun orang tau lepasni orang akan buat jugak salah yang sama :d semoga abah ibu sentiasa dibawah lindungan Allah dan sentiasa sihat selalu.

Pastu aku sebagai adik yang last, nak minta maaf dekat abang² and kakak² aku kalau ada buat salah dekat korang. Kalau ada maki maki korang or anything else. Maafkan sayaaaaa :d semoga abang² and kakak² aku sentiasa kuat dalam menempuh cabaran dan dugaan daripada Tuhan dan juga semoga sihat selalu dan sentiasa dilindungi Tuhan.

Okay yang terakhir, kepada yang mengenali aku. Aku minta maaf kalau ada terkasar bahasa, cakap belakang or gurau kasar yang tak boleh diterima. Maafkan aku. Aku seorang manusia yang lemah hahahhahaa. Minta maaf jugak kalau pada masa lalu aku ada buat korang sakit hati dalam diam  ataupun terus terang. Maafkan aku. Semoga kita ketemu jika ada keizinan daripada Tuhan :)) semoga sihat selalu and jaga diri uollss!!

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN!!  See yaa again!! :))

Okay. I'm done! Bye!!

No comments:

Post a Comment