Monday, September 4, 2017

Trial.

Hai. Assalammualaikum.

Esok dah trial. Yessspiyemm. Aku banyak fikir. Kalau aku banyak fikir aku jadi takut. Takut nak jawab. Takleh chill. I cant. Someone said that trial is just a trial. Memang la baru trial belum spm sebenar lagi, but for me trial tuh penting, markah dia. Taktau lah kalau pandangan orang lain en. Tapi cikgu sendiri kata markah trial penting. At least markah trial tuh boleh dijadikan markah untk spm kalau markah trial tuh lebih tinggi dari spm sebenar.

For me untuk orang orang yang fikir trial is just trial tuh fikir la elok elok. Oh mungkin kau yakin yang spm sebenar nanti kau boleh dapat markah yang lebih tinggi. yang lebih elok, yang lebih puas hati. So, go on.  Anggap trial is just trial.

Kita taktau nanti time spm keadaan fizikal dengan mental kita ni elok ke idok, sihat ke idok. Kita taktau jalan cerita kita mcam mana nanti. Kita taktau apa perancangan Tuhan untuk kita pada masa yang akan datang. Come on, make a spare part. Buat persediaan lebih awal. Fikir dalam dalam. Tuhan dah bagi sempurna dah akal dan fikiran gaiss. Jangan pandang rendah pasal trial. Jangan cakap besar. Aku tak suka. Aku update ni pon sebab aku ada nampak orang pandang rendah pasal trial. Manatau soalan spm sebenar lagi susah dari trial kita tak tau. Lain la kalau kau ada keyakinan yang tinggi pasal spm sebenar kau. Pasal masa depan kau. Tapi kalau aku, aku takde keyakinan yang tinggi, aku taknak letak harapan yang tinggi, cukup la hanya sekadar keyakinan sahaja, tak kurang tak lebih. Sama jugak dengan harapan. Tak kurang tak lebih. Semuanya aku serahkan pada Tuhan. At least aku dah usaha, doa and last tawakal.

Aku bukan la baik mana. Solat pon banyak yang tinggal. Tapi apa apa pon setelah apa yang aku usaha, aku serahkan semua pada Tuhan.

So, Goodluck untuk trial diri sendiri dan untuk semua batch aku. Goodluck gaiss.
Semoga mendapat keputusan yang terbaik daripada yang terbaik :))
Amin.

Bye. Assalammualaikum.

No comments:

Post a Comment