Sunday, April 23, 2017

Nenek ((part II))

Bila terfikir pasal arwah, aku rasa aku bodoh sangat, aku rasa aku kejam gilaa. Aku rasa aku jahat sangat. Aku bodoh tak jaga hati dia. Masa dia mintak tolong ambilkan air ke minyak angin ke aku bentak bentak. Jahat gila akuuu. Aku langsung tak terfikir yang nenek dalam diam tengah berjuang untuk penyakit yang dia ada. Dalam gagah dia, dalam senyum dia, dalam gelak dia semua tersimpan seribu satu rahsia. Aku rasa memang menyesal gila gila do. Srs aku cakap. Aku rasa macam nak sangat sangat diputarkan waktu kembali. Aku bak buat baik dekat nenek, buat nenek gembiraa. Tapi aku dah buat yang sebaliknya. Ya allah. Menyesal tak terkata. Sungguh, layanan aku terhadap dia ade la jugak yang tak menyenangkan. Bodoh, bodoh gila gilaaa wehhh. Ya allah. Aku mampu luahkan sini je. Bila teringat muka nenek, aku teringat apa yang aku dah buat kat dia. Aku rasa aku kejam. Maafkan orang. Orang langsung tak fikir perasaan nenek, lagi lagi tengah ada penyakit yang boleh dikatakan serious. Terbayang bayang wajah nenek kat minda aku bila teringat pasal nenek. Ya allah rindunya aku dekat nenekk. Semoga nenek tergolong dalam kalangan orang orang yang beriman. Nenek dah boleh tenang dekat tempat yang abadi. Nenek dah tak perlu nak hadap lagi penyakit penyakit nennek. Tak terkata, kata kata maaf orang dekat nenek.
Al fatihah.

Bye. assalammualaikum.

No comments:

Post a Comment