Sunday, December 17, 2017

Keinginan nak pakai braces :(

Lately ni aku banyak fikir pasal braces. Pada yang taktau gigi aku jenis yang berlapis, for me teruk la kot  sampai takde confident level yang tinggi bila nak bercakap. Bercakap dengan orang luar, kalau orang yang aku kenal, yang aku rapat. aku okay je sebab dah lama kenal en.

Then yyang membuatkan aku nak update blog ni sebab aku ternampak kat youtube ada akak tuh gigi dia sama macam aku, tapi macam mana dia ada confident level untuk bercakap, lagi dia boleh senyum tunjuk gigi. How can do dia. kalau aku hmmm... Mungkin sebab masatu dia dah nak pakai braces kot, thats way dia ada confident dalam percakapan, lagi lagi dia speaking even gigi dia macam tuh, macam aku. Walaupun tak jelas, tapi aku faham how struggle she is. Aku pon macam dia jugak, time kat sekolah kena buat presentation subject english and terpaksa aku present dengan tunnjuk gigi aku. Aku tak kesah sangat, kawan sekelaas en. Aku okay je. Masa tuh akak tuh buat video pasal journey dia time pakai braces, thats why dia boleh cakap dengan yakin.

Sekarang ni aku tengah fikir macam mana dan bila boleh pakai braces. Family aku bukannya orang kaya. Kami sederhana sahaje. Dah terlambat kalau nak pergi kerajaan. Aku rasa la. But yah, i dont know. Oh ye, aku pulak jenis yang susah nak menyuarakan apa yang aku nak, apa yang aku rasa dekat my parents. Aku susah sangat nak cakap kat diaorang yang aku nak pakai braces, aku rasa aku akan membebankan diaorang. Ye lah kau sendiri tau kan kalau buat braces kat swasta bukannya murah. Tapi dalam masa yang sama aku nak sangat pakai braces. Aku nak sangat gigi aku tersusun macam orang lain. Sampai bila fikir pasal gigi aku je, aku nangis. Itu je cara aku untuk melegakan perasaan dan hati aku.

Salah aku jugak sebab dari dulu tak ambil tindakan. Dari dulu lagi doc gigi suruh pergi daftar kat klinik tapi aku tak pergi. Sekarang dapat lah aku penyesalan :(( Aku taktau nak buat apa. Aku takut nak cakap kat parents aku. Aku ingat esok nak terus terang dengan ibu abah yang aku nak sangat pakai braces, nak sangat betulkan gigi jadi rata macam orang lain.

Aku harap untuk esok aku ade kekuatan untuk meluahkan rasa. Aku harap sangat diaorang bagi greenlight. Harap sangat esok diaorang bagi respon yang positif. Kalau boleh sebelum sambung belajar aku nak pakai braces. Sebab nanti masuk sambung belajar aku tau banyak presentation yang kena buat, so yah dengan aadanya aku pakai braces aku ada keyakinan untuk bercakap di khalayak ramai. Macam akak yang kat youtube tuh.

Aku tau takde siapa yang baca blog aku, tapi manatau kalau ada yang baca en. Doakan aku supaya ada keyakinan yang tinggi suapaya tak malu bila bercakap di khlayak ramai.

Okay sampai sini je luahan aku. Bye, Assalammualaikum.Have a nice day! (:

No comments:

Post a Comment